söndag 8 december 2013

Lite gnällig

Idag känner jag mig lite gnällig faktiskt, men jag tycker nog ändå att jag har fog för det faktiskt. Jag har haft grymt ont i ryggen i flera dagar, o det blir inte bättre! Det bara eskalerar :-( Trots att jag rör på mig så blir jag bara sämre, idag kan jag knappt röra mig, det hugger till som fan för minsta lilla :-/

Är mer snuvig nu ikväll också, hostar o har ont i hals och huvud. Men jag fortsätter peta i mig en massa vitaminer, mineraler och huskurer i hopp om att åtminstone hålla mig så pass frisk att jag kan jobba.

Älskade D va hem en sväng tidigare ikväll o då passade vi på att ta bort resårmadrassen i vår säng, så nu är det bara resårbotten och bäddmadrass. Vår säng är alldeles för mjuk, om än grymt skön, o på mitten va den så mjuk att man liksom fastnade där så vi hoppas att det ska bli bättre nu! Vi har ju en massa trassel med lederna båda två så det är ju viktigt att vi har en bra säng.

Förutom ryggvärk från h-vetet så är det ändå bra! Jag har inte direkt fått nåt gjort idag eftersom jag har så ont, men ibland kan det va bra att vila lite från alla måsten också ;-)
Imorrn är D ledig, så då funderar vi på att baka lussebullar, det vore ju bara hur kul som helst!

Nä, nu ska jag koka upp lite ingefära o citron o hoppas att det lindrar halsen lite. Tack o lov att det finns starka värktabletter så jag får sova någe inatt (ryggen har hållt mig vaken nästan varje natt den senaste veckan).

Ja, lite gnälligt vart det allt nu! Men som sagt, ingen är så topp jämt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar