söndag 8 december 2013

2:a advent

Jag har skrivit det många gånger, men det tål att nämnas igen; Jäklar va tiden går fort! Det är redan 2:a advent, bara två veckor kvar att jobba innan julledighet o massor kvar att göra. Jag måste börja baka o göra julgodis, fixa de sista klapparna o julpynta färdigt. Men jag hinner nog, eller hur ;-)

I fredags va vi till Hoting en sväng o efter att vi kom hem smet jag ut o umgicks med ett par nya bekantskaper, en mycket trevlig kväll från början till slut :-)
Igår va jag med bästa E på hennes jobb, hur kul som helst :-) Mysiga kossor o kalvar i massor ju! För att inte tala om hur roligt det va att få se henne in action, hon är verkligen otrolig med djuren <3
Bjussar på ett gäng bilder på söta djur, det blev dock mest kort på kalvarna eftersom jag glömde bort såna trivialiteter som fotografering när vi jobbade, jag ville ju va med o se allt o lära mig nåt ;-) Jag fick iaf testa att mjölka, jätteroligt, o jag hjälpte till att mocka lite medan E skurade gropen.
När hennes pass va slut åkte vi hem till henne o S o tryckte varsin pizza.
All in all, en riktigt grym lördag! Stort tack till E för att jag fick följa med, hoppas det blir fler ggr.

Idag är en slödag, inte så mycket med flit egentligen utan för att jag har så grymt jäkla ont i ryggen att jag knappt kan röra mig :-/ Jag tog iaf en kort promenix tidigare idag för att få lite dagsljus o frisk luft, passade på att handla lite också när jag ändå va ute, men förutom att laga middag så lär det inte bli så väldigt mycket mer gjort idag, tyvärr.

Trött som attan är jag också! Min chef va supersnäll o gav mig lite supervitaminer häromdagen o jag tror faktiskt att de hjälper lite. Men jag sover skitdåligt på grund av ryggen o är fortfarande småförkyld. Bara att bita ihop dock, finns ju värre saker här i livet än trötthet o värk! Förkylningen lär väl ge mig sig tids nog, förhoppningsvis iaf ;-)

Ja, det va nog allt för idag! Hoppas ni också har haft en bra helg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar