lördag 14 december 2013

Det snöar :-D

Det är minusar ute o snön faller i vackra små flingor. Vinden viner i vår dåligt tätade balkongdörre Kanske finns det hopp om en vit jul ändå :-)

Sov rätt länge idag, har sovit dåligt inatt igen dock så det kanske inte är så konstigt! Klev upp strax före 11, men då hade jag legat o halvslumrat lite med älskade Nissekisse i nästan en timme. Fixade frulle till mig o D o plockade lite i köket. Han började jobba 12 så jag skjutsade honom dit o sen för jag vill soprummet med alla våra sopor (vi samlar i en stor tunna eftersom vårt soprum ligger lite dumt till). Nu sitter jag i soffan med Nisse, slökollar på Musikhjälpen 2013 o sippar på en kopp rivit kaffe.

Snart ska jag sätta igång o göra lite nytta, jag ska plocka iordning lite, diska o dammsuga. Det behöver röjas lite här nu, orken o värken har gjort att jag inte klarat så mycket i veckan. Sen ska jag trimma mitt hår lite, trimmern ligger på laddning, o så funderar jag på att slänga lite färg i håret! Det ser så visst ut nu, känner att jag behöver lite färg. Helst hade jag velat färga lite lila slingor, men jag har inte haft råd att köpa färg så det blir nog sött som vanligt ;-)

Ikväll ska jag dricka lite gott o snacka skit med finaste E och M :-) Vi måste ju fira att M har kommit in på utbildningen hon sökt till!

Ja, o inte har jag satt igång men julbak eller godistillverkning heller! O jag har inte ens vett att skämmas över det ;-) Jag hinner ju, det är 10 dagar kvar till julafton ;-) Saken är ju den att jag ska göra en presentkorg i julklapp till en mycket speciell person, med mest bara hemgjorda saker som praliner av olika slag, nån kaka o hemgjord glögg. Så jag borde förmodligen sätta igång nu ;-)

Nä, göra nytta va det ja! Ha en härlig lördag mina vänner :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar