torsdag 9 maj 2013

Varmt :-)

Slödag idag, sov till 11;30, väldigt olikt mig men väldigt skönt;-) Upp, fika med mamman (frulle för mig, lunch för henne), läste lite (längesen nu) o sen tog jag en skön lång promenix. Nu sitter jag i solen o bara slappar :-) Är väl en sisådär 18-20 grader här, en skön omväxling från Jämtland;-)

Vet inte riktigt vad jag ska göra känner jag! I normala fall brukar jag bara sitta ute eller i soffan o läsa när jag är här, men jag har blivit för rastlös för sånt den senaste tiden. Att bara sitta o läsa kan jag väl förstås göra, men inte så länge. Överväger en till promenix, skulle vilja kuta lite i skogen men det är så förbannat blött.
Jag behöver en skohylla, o mamma föreslog att jag kunde leta fram lite virke här o bygga en, men jag är ju inte så haj på sånt:-/ Men man skulle kanske testa? Då har jag ju nåt o göra en bra stund;-)

I övrigt känns det rätt bra att vara här nu när jag väl är det! Längtar förstås hem, väldigt mycket, men det är skönt att va hos mamma o jag ser fram emot att träffa lillebror på lördag. Tror dock att jag behöver hålla mig lite sysselsatt, annars får jag nog för mycket hemlängtan ;-) Är inte van vid att längta hem, det känns konstigt, fast rätt också för det är väl så det egentligen ska va, att borta är bra men hemma bäst?

Jaja, mest bara dravel som vanligt, men så funkar oftast min hjärna så det får ni stå ut med, hihi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar