fredag 24 maj 2013

Lucky girl

Jag är lycklig, så otroligt lycklig! Jag mår bättre än jag någonsin gjort, o efter allt jag har varit med om så kan jag inte för mitt liv förstå hur det kan vara fel. Kan jag inte få vara lycklig och må bra? Jo, det kan jag ta mig fan! Så de som inte kan unna mig det, ja er kan jag vara utan i så fall!

Det va inte meningen att jag skulle träffa nån,  det va verkligen inte planerat. Jag skulle va själv ett tag, för jag trodde att det va vad jag behövde. Men jag träffade nån, o jag föll, o fortsätter att falla, o det är ömsesidigt, o det är underbart! O jag behöver inte vara själv, jag behöver bo själv, det är en jäkla skillnad.

Jag har varit ensam så länge, ensamhet behöver ingen. Nej, vad jag behöver är att tänka på mig själv, vad jag vill och vad jag mår bra av. O vet ni vad? Det är precis vad jag gör! Jag mår bra av att vara med min D, han får mig att må bra, han ger mig hopp och han får mig att känna mig betydelsefull, jag kan bara hoppas att jag ger honom samma sak tillbaka. Jag bor själv, o det tänker jag fortsätta med, vi har inte bråttom, vi vill båda värna om våra egna liv. Ingen vet vad framtiden ger, men som det känns så har jag äntligen hittat rätt, det känns som att jag har hittat hem.

O alla ni som tycker att det har gått fort för mig att träffa nån, tänk på att ni inte vet allt om mig, vad jag har gått igenom, hur mitt äktenskap såg ut. Tänk på att ni inte har en aning om hur mitt liv såg ut bakom stängda dörrar! Jag har varit otroligt ensam under en väldigt lång tid, mått fruktansvärt dåligt o faktiskt gått igenom väldigt jobbiga saker utan stöd. O med det menar jag inget illa om den andra parten, ibland är det bara så att två personer faktiskt inte passar ihop. Så innan ni dömer, tänk på att ni har långt ifrån alla fakta!

Ja, det va väl allt jag hade att "säga" ikväll! Imorrn är det lördag, den påbörjas med en sväng på köpmannamarknaden o sen bär det av mot stan för diverse trevligheter, givetvis i sällskap av finaste <3
Återigen, trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Så bra skrivet och så roligt att läsa att livet ler och leker :) kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Annica :-) kram

    SvaraRadera