måndag 27 maj 2013

Another amazing weekend:-)

Ännu en underbar helg har passerat! En kort sväng på köpmannamarknaden fick inleda lördagen, sen for vi som sagt till stan o trots att inget blev som vi tänkt oss så hade vi hur kul som helst. Väl hemma tog vi oss varsitt glas av favoritalkoholen, D tog en whisky o jag ett glas vin. Efter att ha myst ett tag bestämde vi oss för att gå på hörnet o ta en öl. Vart en lite awkward start, men vi lät inte det förstöra o kvällen blev lika kul som dagen :-)

Igår va vi lite småsega, slappade bra länge innan vi tog oss för att göra nåt. For ut på eftermiddagen o fixade käk ute, megamysigt! Sen for vi o fiskade, hur kul som helst ju:-) Jag trädde på en äcklig, slimig mask alldeles själv (eeeeew!!) utan att dö;-) Kanske törs göra om det i framtiden nån gång! O så hjälpte jag till att ta loss en liten abborre som jag fick upp, också läskigt (jag är liksom lite rädd för fiskar). Jag, av alla människor, höll i en livs levande firre! I impressed myself;-) O det törs jag nog också göra om, så länge det inte är en jäkla gädda:-S Jag fick upp två eller tre små firre-filurer, mängder av vass o så lyckades jag fastna med kroken i ett träd;-) Vi vadade faktiskt ut en bit i vattnet också, kallt som tusan!

Vi avslutade dagen i soffan hos D o kollade på Vikings (jäkla bra serie det där). Jag drog på mig mina underbara lurviga myssockor som D köpte till mig i stan i lördags o så kurade vi ihop oss under en filt, ett bra avslut på en suverän helg!

O som vanligt kommer en ny måndag efter varje helg;-) Har fått massor gjort på jobbet idag o trots att jag är trött som tusan o har förbannat ont i höfterna (i synnerhet höger) har jag just varit ute på en härlig promenix i högt tempo. Känns som att jag kan unna mig en lugn kväll ikväll ;-) Kanske en kopp kaffe på balkongen o sen ett varmt bad? Vi får se, om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog inte kunna sitta still så länge...
Just nu tänker jag iaf pusta ut i soffan en stund med ett glas kall flädersaft!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar