måndag 20 maj 2013

Massagedag

Va på massage ikväll! Jag va helt förberedd på att det skulle bli en plåga, dels för att jag inte har varit iväg sen i mars o dels för att, ja,  det brukar ju göra ont så in i h-vete! Jag brukar ju vara tokspänd, ha massor av muskelknutar o va totalt stenhård över nacke, skuldror o i ryggslutet. Inte idag! Idag va det bara skönt, helt underbart skönt:-) Dessutom brukar jag va helt slut när jag kommer hem, öm, trött och groggy. Jag brukar inte duga till mer än att sitta i soffan o huttra under en filt. Men inte idag! Idag fick jag världens energikick när jag kom hem:-) Har bytt lakan, vikt tvätt, rengjort kattlådan o fixat en pajdeg till morgondagens middag. Skulle kunna göra mer, men det börjar ju närma sig läggdags;-)

Har aldrig varit med om detta förut, känns skumt men väldigt bra! Är det såhär det känns att få massage när man mår bra? Jag har ju ändå gjort allt sånt där som jag brukar bli extra stel av, kört massa bil massa långt, flyttat, suttit fel på jobbet o sånt, ändå gick det så bra! Visst är jag lite öm nu, men inte så att det stör. O absolut inte i närheten av vad jag brukar va!
Härlig känsla är det iaf, o jag längtar till nästa gång (som visserligen inte är bokad än, men det ordnar sig).

Tror katterna är glada att matte är hemma lite o pysslar också! Är ju mest ute på vift jämt just nu o när jag är hemma har jag oftast sällskap. Det märks att de njuter när jag är hemma på kvällarna, måste se till att fixa nå vettiga rutiner så att de slipper va ensamma så mycket... Ok, det låter dramatiskt! Jag är hemma nästan varje dag, och ofta själv nån timme iaf, men de är vana vid att jag alltid är hemma o att jag nästan alltid är ensam så det är klart att det blir knepigt för dem att matte har ett liv ;-)

Imorrn ska jag försöka fixa lite här hemma, trots att jag kommer ha sällskap! Ska bygga ihop mina små Billy-hyllor o fylla dem, bära ner allt som inte ska vara i lägenheten till förrådet o så borde jag verkligen dammsuga. På torsdag kväll ska jag storstäda ordentligt här, men allt som hinns med imorrn underlättar ju inför det. Måste dessutom organisera lite bättre i mitt skapligt övermöblerade sovrum, det känns en gotta omysigt där nu;-) Det är väl på tiden att jag bygger klart mitt bo;-)

O nu? Ja, nu ska jag röja undan alla vinterdojjor från hallen o sen ska jag lägga mig o läsa lite!
Ja just! Bjussar på ett par pics från helgen också! Gårdagens middag, sushi, o världens gulligaste förbudsskylt:-D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar