tisdag 19 juni 2012

Mystisdag...

Grått, trist och regnigt ute. Perfekt för mys i soffan med en god bok o en katt eller tre;-)
Borde egentligen fixa lite i vardagsrummet, spackla lite och så, men jag har varken lust eller ork idag!

Förstår inte varför jag är så trött, fast jag är så trött att jag mår illa kan jag inte somna på kvällarna. O såklart, om man inte kan sova ordentligt så är man död när väckarklockan ringer på morgonen...
Men, men, förhoppningsvis vänder det snart!

Nu är det bara 12 arbetsdagar kvar till semestern:-) 2 veckor till att jobba efter denna o sen 4 veckor ledigt, så härligt:-)
Jag behöver verkligen semester nu... Det känns som att det senaste året verkligen har sugit musten ur mig, så en längre period med vila o att få umgås med min familj är precis det jag behöver.

Inte för att det är jobbigt att jobba just nu, det är bara det att jag behöver vila. Det gör vi ju alla:-)

Jag mår verkligen mycket bättre, men det finns fortfarande saker jag mår dåligt över och behöver bearbeta. En del saker kan jag påverka, o försöker i den mån som går, men en del saker är jag maktlös inför. Jag kan inte göra annat än att ge det tid. O jag hatar verkligen att känna mig maktlös, att inte ha kontroll över saker som kan styra mitt liv. Förmodligen är det en stor orsak till att jag fortfarande sover så dåligt... Jag bearbetar nog en hel del när jag ligger där sömnlös!

Inte mycket att göra åt dock! Det enda jag kan göra är att ta en dag i taget och göra det bästa av min situation, o det är precis det jag gör:-)
Nu återgår jag till min bok, kryper tillbaka ner i soffan på övervåningen o myser med den eller de katter som bestämmer sig för att göra mig sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar