tisdag 5 juni 2012

Hög?

Eller kanske snarare låg... Jag blir verkligen groggy av mina värktabletter:-S Men jag blir också väldigt avslappnad o har inte ens nästan lika ont!
Blöder inte så mycket nu, men värken finns ju där i vilket fall. Tur att jag fått riktiga värktabletter, annars vet jag inte om jag skulle orka med värken än...

En positiv grej med p-pillrena o kuratorbesöken är att jag inte haft en ändå sjuktimme i maj:-D Det är första gången sen augusti eller september förra året som jag inte har någon som helst sjukfrånvaro! Gissa om det känns bra?!
I juni får jag för första gången på en hel evighet en full lön, snacka om efterlängtat:-)

Det i sig är en extra kick, att vara hemma sjuk är ett stort stressmoment. Att man mår dåligt, här klent immunförsvar och har ont är ju tyvärr inget jag kan styra över. Men nu känns det som att jag är på rätt väg. Att jag äntligen fått hjälp som har givit resultat.
En stor del av stressen försvinner, o det i sig ger mer motståndskraft.

Jag planerar att börja med p-pillrena igen till hösten, när jag nått min målvikt och bara behöver kämpa för att hålla mig kvar där. Jag vet dessutom att jag har en förmåga att må sämre när det närmar sig vinter o då är det nog bäst att jag äter pillrena så att min kropp har ork att stå emot allt annat.

Nog om det! Jag känner mig rätt optimistisk just nu, nästan allt går åt rätt håll o det jag inte kan påverka själv... Ja det löser sig i sinom tid det också!
Nu ska jag bara ta det lugnt o njuta av att det är sovmorgon imorrn!

2 kommentarer:

  1. Vad bra det låter, härligt att läsa:)
    Tummen upp för hel lön, vet hur det känns att ha mycket sjukdagar, man blir så "rik" när man får en hel lön:)

    SvaraRadera
  2. Det blir lite bättre för varje dag, även om jag såklart råkkar på lite bakslag ibland... Men jag tror iaf att jag har lärt mig någorlunda hur jag ska hantera allt, även om jag nog försöker förtränga en del;)
    Ja, det känns väldigt lyxigt att äntligen få en hel lön, speciellt såhär lagom till semester och allt:)

    SvaraRadera