söndag 27 april 2014

Förkyld

Ja, nu har det brutit ut ordentligt! Toksnuvig, täppt, nyser konstant, ont i halsen, ont i öronen, skallebank o helt slut i kroppen :-/ Typiskt! Men jag iaf ingen feber, peppar, peppar ;-)

Spenderade förmiddagen i solen på balkongen med en bok, käkade lunch där ute, drack lite kaffe o mumsade på lite smarriga kalamataoliver. Helt underbar! Tror faktiskt att jag har fått lite färg idag också, skoj :-) Nu håller jag tummarna att detta vackra väder o den väldigt välkomna värmen håller i sig ett tag till...

Just nu slappar jag i soffan, ligger o läser o vilar lite på maten innan det är dags att hänga tvätt, dammsuga o diska lite. Känns tungt just nu, är som sagt helt slut, men det är iaf lättare att göra sånt mot kvällen när det inte är lika varmt! O när det väl är gjort kan jag ju vila bort resten av kvällen om jag vill, dricka massa te o missbruka nässpray o sånt ;-)

Bara tre dagar att jobba den här veckan också, det borde jag ju klara av trots lite förkylning. Imorrn är en lite (eller för oss ganska mycket faktiskt) speciell dag o det ska såklart firas! Om vädret håller i sig blir det picnic på Hempan till middag, annars blir det nåt gott här hemma framför senaste avsnittet av Vikings o Game of Thrones. På tisdag ska vi städa det sista, släpa ner mer grejer till förrådet o fara iväg med lite skräp o på onsdag? Ja, då blir det middag med bästa tjejerna o kanske går vi ut o kikar på Majbrasan. Sen är det helg, igen ;-)

Nej, nu måste jag få nåt vettigt gjort!
Hoppas att ni alla har haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar