lördag 12 april 2014

Ännu en helg i soffan

Ja, mina planer för helgen gick ju käpprätt åt helskotta! Kände igår kväll att jag började få ont i magen igen så jag undvek att äta mer, drack vatten o proviva o tog ett par novaluzid. Det hjälpte inte. Runt 21 började det bli riktigt illa. Vid 22 ringde jag sjukvårdsupplysningen o kring 23 kräktes jag igen o det blev det såklart inte bättre av.

Jag testade att ta ett varmt bad och låg på spikis en stund för att slappna av, lyckades somna o sov i ca 30 min, sen vaknade jag av att det blev sämre. Satt uppe i soffan o ansträngde mig för att slappna av n andas ordentligt i flera timmar o kring 2 inatt va jag så slut att jag äntligen somnade av ren utmattning. Sov dåligt, vaknade många ggr o hade ont men det blev mer o mer uthärdligt för varje gång.

Idag mår jag illa, har en molande värk i mellangärdet o känner mig helt slut. Somnade ett par timmar i soffan men skulle nog ha kunna sova ett par till. Nu blir det flytande o lätt kost i minst en vecka för mig! Proviva, blåbärssoppa, lite buljong o lite fiskbullar är vad jag fått i mig idag...

Imorrn ska jag försöka koka lite kycklingsoppa, om jag orkar. O så må jag ju fortfarande baka till jobbet även om det ser ut som att jag inte kommer att kunna äta nåt av det själv.

Jag är så jäkla less på att min kropp motarbetar mig hela tiden! På måndag har jag lovat mamma o D att följa sjukvårdsupplysningens råd o ringa läkare, jag verkar ju inte bli bättre på egen hand o medicinen hjälper ju tydligen inte... Det här är 5:e gången i år som jag får en sån här attack, o även om jag haft problem förut så har det aldrig varit såhär lilla förut. Antar att det är så tiden att vi går till botten med varför jag inte blir bra!

Ja, nu har jag gnällt av mig lite för idag ;-) Nu tänker jag värma på lite mer blåbärssoppa o sen återgår jag till att ligga i soffan o slökolla på häxor på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar