onsdag 16 april 2014

En dag i taget

Idag orkade jag mig iväg på jobbet! Jag orkade visserligen bara halva dagen, men det känns ändå som ett steg i rätt riktning :-)

Kan fortfarande inte riktigt äta fast föda, pastan igår gav ett nytt anfall men medicinen hjälpte lite iaf. Känns jobbigt att bara kunna äta flytande, men det är inte så mycket att göra åt just nu. Har ont till o från under dagen oavsett vad jag äter, men det är ändå mycket bättre o nu är det mest en molande smärta. Problemet är ju att jag blir rädd för att testa o äta eftersom jag inte vill få ett nytt anfall.

Funderar på hur jag ska kunna vänta i 2-4 veckor på kallelsen från kirurgen i stan om det ska fortsätta såhär. O den kallelsen gäller bara en ultraljudsundersökning av gallan. Jag känner bara mer o mer att jag vill operera. Jag som är livrädd för operationer o verkligen ogillar sjukhus o blod vill operera. Det säger en del om hur ont jag har!

Imorrn hoppas jag iaf på att klara av att jobba hela dagen! Dels för att jag inte bara vill ligga hemma men också för att jag saknar mina kollegor o vill få undan innan påsk. Jag oroar mig också för hur det ska gå nästa vecka! Jobba måste jag ju, men mår jag såhär så går det inte. Minst sagt obra... Men det ska jag försöka låta bli att oroa mig för nu!

Jag har längtat efter den här veckan, längtat till påsk, god mat o ledighet. Nu känns det inte fullt lika lockande, vad gör man under påsken om man inte kan äta liksom? ;-) Men ledighet skadar väl inte vilket som!

Ja, just nu är det mycket gnäll från mig. O då kan jag avslöja att det jag skriver här som är öppet för alla bara är en väldigt liten del av hur det faktiskt är. Ni får leva med det, för det måste ju jag göra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar