måndag 21 april 2014

Vår

Ja, nu är det verkligen vår! Snön är nästan borta överallt, blommor kikar fram längs husväggar, gatorna är sopade o det är plusgrader ute dygnets runt, I love it :-) Jag har längtat efter vår, o nu är den här, på riktigt! Wihoo :-D

Helgen har varit lugn o skön.
I fredags va vi bara hemma o slappade, jag satt på balkongen i ett par timmar o njöt av solen, vi slappade i soffan o gick en kvällspromenad. Helt perfekt!
I lördags for vi till stugan där vi spenderade tiden tills igår eftermiddag tillsammans med svärföräldrarna och D's syster med sambo. Jättetrevligt! Lugnt o mysigt även där, kul att träffa lite folk o alltid roligt att komma hemifrån en stund ibland. Tyvärr blev jag lite övermodig o tappade en del självdisciplin på lördagkvällen o åt lite för mycket så att jag fick ett nytt gallstensanfall på natten. Men nu vet jag iaf vad jag inte kan äta ;-)

Idag har vi också bara varit hemma, i förmiddags slappade vi på balkongen, fick snabbt kaffebesök av E & S o hela eftermiddagen har vi städat. Vi har storstädat och möblerat om i sovrummet o flyttat en hylla därifrån till hallen, vart jättebra :-) D har städat i köket o jag i vardagsrummet så nu är vi helt slut.
Mycket kvar som ska städas o fixas, men vi har iaf kommit en bra bit på vägen :-)

Nu sitter jag i soffan o vilar, väntar på att D ska komma o hålla mig sällskap så att vi kan ligga här o slökolla på lite House innan läggdags ;-) Imorrn är det ny vecka igen, bara fyra dagar o jag har gett mig tusan på att jag ska klara av att jobba hela veckan! Jag har laddat med saker jag kan äta imorrn när jag är gräsänka hela dagen  så kan vi veckohandla när D kommer hem på onsdag. Han ska bort med jobbet över natten, känns jätteskumt att han inte kommer hem o kramar mig godnatt imorrn :-/ Men, men, jag är väl gammal nog att kunna sova själv en natt ;-)

Inte lika gnälligt från mig idag ;-)
Tro mig, det är tröttsamt som fasen att inte kunna äta vad man vill, men jag kan iaf äta lite riktig mat igen o behöver inte leva på soppa längre. Det känns finfint! Nu hoppas jag bara att det fortsätter så o att jag inte får så många anfall framöver. 6 anfall på 2 veckor är mer än vad min kropp o mitt psyke klarar av, nu får det vara nog!

Hoppas eran påsk har varit fin o att ni fått möjlighet att njuta ordentligt av våren o ladda batterierna! Själv är jag fortfarande väldigt trött, men oändligt mycket piggare än jag va för bara ett par dagar sen. Allt är bättre än inget :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar