lördag 26 april 2014

Amazing

Jobbat hela veckan = check
Kan äta lite mat = check
Vackert väder hela veckan = check
Sovit hela nätter = check
Vad mer kan man önska sig? ;-)

Har varit grymt trött hela veckan, det mesta av min lilla energi har gått åt på jobbet. Men vad gör väl det? Solen har lyst, det har blivit varmare för varje dag o jag har sluppit fler sjukdagar :-D
Fick ett gallstensanfall häromdagen, två totalt den här veckan, o vaknade av smärtan runt 6:30. Tog medicin o sen vart det lugnt! Jag blir lite trött av medicinen men jag blir ju ännu tröttare av anfallen o att inte kunna äta ordentligt så det gör ju inget. O äta kan jag nu! Jag vågar prova mer o mer eftersom jag vet att medicinen hjälper, fett går bort oavsett sort, likaså allt som är hårdsmält och fiberrikt, men jag får ju i mig mat nu iaf!

I torsdags va jag på massage igen o det behövdes! Promenerade dit o hem, grymt skönt. Hade massor av knutar i ryggen o längs skulderbladen, va värre än vanligt nu efter alla anfall o att jag varit liggande så mycket. Kan ju inte träna så mycket nu heller men nu när jag är piggare försöker jag röra på mig, promenera o köra lite enkla övningar med toklätta vikter mest för att hålla igång o hålla ledvarken i schack. Bättre än inget iaf!

Idag har jag haft en kanonbra dag!
Först frulle med älskling, sen fika o shopping på byn med bästa flickorna :-) Efter det gick jag hem o färgade håret, slappade på balkongen, skurade badrummet, betalade räkningar o lagade middag. Sen gjorde jag mig iordning, sminkade mig med nyinköpta ögonskuggor o klädde upp mig lite i nya kläder, sen tassade jag bort till flickorna där det va kalas. Drack vatten, pratade med folk o skrattade en hel del. Vid 22 tog tröttheten över o nu ligger jag hemma i soffan o väntar på att min fina D ska komma hem från jobbet.
Trött som tusan o plötsligt förkyld är jag grymt nöjd med denna lördag. Här ju hunnit vara både lat, produktiv o social, precis som det ska va ;-)

Det va nog allt för idag! Imorrn ska jag slappa på balkongen så mycket jag bara kan o sen ska jag rasta dammsugaren ett varv!
Vad har ni för er i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar