torsdag 1 maj 2014

1:a maj

Jaha, då har ännu en månad seglat förbi i 190! Vad hände med april? Halva månaden liksom försvann... Kanske för att jag varit så dålig, tiden har en förmåga att flyta ihop när man bor i soffan :-P

Ja, men nu är det ju sommar i mina originalhemtrakter! När jag va liten kunde man i princip gå i shorts den här tiden av året, man kunde bada i ån o vi badade till o med i havet fast det va kallt som tusan! Här, i mina nuvarande hemtrakter, not so much :-/ Det såg lovande ut i helgen, men både igår o idag är det rätt kallt o det har snöat lite, tur att det iaf inte ligger kvar. Nej, här känns sommaren faktiskt fortfarande ganska avlägsen, men den kommer snart trots allt!

Valborg, eller som de flerta säger häromkring, sista april, firades med lasagne, vitlöksbröd o sallad med jordgubbstårta till efterrätt med finaste flickorna. Vi pratade, skrattade, åt tills vi nästan sprack o sen åkte vi ett varv runt byn, kikade på fyrverkerierna o hade bara allmänt trevligt. För mycket tårta o lasagne va dock mer än min mage klarade så en till medicin rök igår kväll...

På jobbet vart det också tårta! Vi firade finaste M hon fyllde 30, nej förlåt! 22 va det ju ;-) O om en stund ska jag o D fara hem till henne o fira henne lite till! Fina människor förtjänar att firas extra mycket, tycker ni inte?

Just ja, jag har äntligen fått kallelsen till stan också! 12 maj ska jag in på ultraljud av gallvägarna o sen får vi väl se vad som händer. Skönt att jag iaf inte behöver vänta så länge :-)

Idag är jag trött, känner mig illamående o förkylningen sitter fortfarande i, men det är grymt skönt att vara ledig o det känns bra att ta sig iväg o göra nåt. Kanske blir man lite piggare av att komma iväg o träffa lite folk! Måste byta däck på brum också, vinterdäck är ju faktiskt en nono nu ;-) Lätt att glömma sånt när man inte kör så mycket...

Imorrn har jag semester, så nu får jag alltså slappa o återhämta mig i 4 dagar, stackars mig ;-) Sovmorgon, promenader, lite småplock hemma, kanske fika med nån av mina fina vänner, ja det är ungefär vad jag planerar de här dagarna ;-)
Vad gör ni i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar