fredag 30 maj 2014

Känner lugnet

Slappar i öronlappsfåtöljen i hörnet i mammas mysiga torp. Den gamla klockan på väggen tickar, regnet smattrar utanför fönstret o en liten brasa knastrar tyst i kaminen. Lugn, avslappning o tystnad, precis vad jag behöver nu. Visst saknar jag D o katterna lite, men jag behövde komma hemifrån en sväng, jag behövde kvalitetstid med mamma o jag behöver träffa lillebror som kommer om nån timme. Jag har inte träffat mamma sen i februari o de andra har jag inte träffat sen i julas, här på landet har jag inte varit sen i höstas. Yes, I needed this now.

Kom ner igår, runt 16, gick jättebra att kära o det va hyfsat lugnt i trafiken.
Stannade ett par ggr men klarade att köra mycket bättre än jag hade vågat hoppas. Nu håller jag bara tummarna att det går lika bra hem på söndag!

Än så länge idag har vi bara tagit det lugnt. Jag o mamma for in till Heby en sväng o kompletteringshandlade lite bara. Snart ska vi gå ut på en liten promenad o sen kommer som sagt lillebror, M o jycken.
Imorrn ska vi fara in till Sala en sväng o shoppa lite. Jag har presentkort på h&m o lillebror behöver kostymbyxor till sitt bröllop o hittar inga han gillar i sthlm. Det jag gillar med små städer som Sala är att de har sina egna, unika butiker som har lite annorlunda utbud. Kanske hittar jag nåt fint till bröllopet jag också!

Nej, nu ska jag göra som mamma o lägga mig o vila en liten stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar