tisdag 13 maj 2014

...

Jag saknar allt gott man kan äta när man har en stenfri o glad gallblåsa.
Jag saknar pizza, jag saknar gräddiga tårtor o bakelser o jag saknar Ben & Jerry's glass, såklart... Men vet ni vad jag saknar mest? Broccoli, äggrätter, fräscha sallader, tomater, frukt, bönor, stekt mat o rökt mat. Jag längtar efter att mumsa i mig ölkorv o vindruvor, goda rökta skinkor o goda ostar o jag längtar efter grillat o att kunna avnjuta ett glas kallt, vitt vin. Jag hoppas verkligen på att få opereras innan sommaren kommer igång så att jag kan leva normalt under sommar o semester!

Jag längtar också efter att få vara frisk, att få tillbaka orken o att slippa oroa mig för att få nya anfall hela tiden.
Känner mig dock fortfarande piggare efter  min roliga helg :) Ikväll for vi på återvinningen med lite sopor o sen for vi på fika hos tjejerna, innan vi for hem igen tog vi en liten promenix med dem, jätteskönt! Hoppas på att jag ska kunna vända lite på energilösheten om jag försöker tvinga igång mig själv på kvällarna. Om jag tvingar mig själv att trötta ut kroppen lite varje kväll borde jag rimligtvis sova bättre o så även orka mer :) En kort promenad i lugnt tempo eller ett lätt träningspass är ju trots allt mycket bättre än ingenting!

Jag har också börjat jobba mer på det där med enkel vardagsmotion igen, att inte sitta still för länge varken hemma eller på jobbet.
Hemma kan jag tex gå ett varv runt lägenheten 1-2 ggr i timmen, ställa mig upp o göra lite enklare stretchövningar lite då o då eller köra några få knöligt el dyl nån gång ibland när jag tittar på mina serier eller bara slökollar på tv.
På jobbet reser jag på mig så ofta jag kan, går till skrivaren, hämtar te/vatten, går på toa. Jag försöker gå till mina kollegor istället för att maila dem o nu ska jag även börja höja skrivbordet en stund om dagen o stå upp o jobba. Allt för att inte kroppen ska fastna i viloläge o höja fokus!

En kul grej dock! Jag har känt mig grymt svullen på sistone o va helt 100 på att jag gått upp massor i vikt, nu har svullnaden gett med sig så igår vågade jag väga mig o mäta midjan... Jag har gått ner 1 kg o minskat 1 cm i midjebälte :D Det trodde jag inte! Det är visserligen 5 veckor sen jag kollade sist, så 1 kg o 1 cm är kanske inte så mycket, men jag må ju också ha o åtanke att jag inte kunnat träna o inte har rört på mig så mycket under den tiden så jag ser det ändå som en liten seger :)

O nu ska jag slänga ihop min frukostsmoothie o sen ska jag sova, gonatt mina vänner o alla som läser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar