måndag 19 maj 2014

Inget flyt...

Feberfri i helgen, underbart! O en grymt kul helg blev det till på köpet :)
Mådde toppen igår, somnade som ett barn o sov sött hela natten.... o vaknade imorse med ett nytt jäkla gallstensanfall!

Jaja, upp o ta medicin, duscha o göra mig iordning. Pollen i luften som spär på min härliga förkylning så det återigen känns som att huvudet är proppat fullt med bomull. Gallstensanfallet ville inte släppa helt men det kändes åtminstone bättre, tills mensvärken högg in i "plåga Carro-teamet".
Tog en Alvedon o kämpade vidare ett par timmar men när jag kom hem o fick i mig lunch så gav hela kroppen upp o jag fick ge vika o krypa ihop under en filt. Kul liv!

Ringde iaf till kirurgmottagningen imorse o fick prata med en supergullig sköterska som inte tyckte att jag skulle behöva vänta så länge med att få hjälp :) Runt 15 ringde en kirurg o ställde lite frågor för att kolla läget o talade om att jag måste komma in för en snabb utredning o för att få info inför en operation o bli uppsatt på operationslistan. Han skulle se till att jag fick en tid snabbt o knappt 10 min senare ringde en sköterska o erbjöd mig en tid nästa tisdag. Så nu händer det äntligen nåt, hoppas jag slipper vänta alltför länge på op nu bara, jag vill lämna den här skiten bakom mig så fort det bara går.

Resten av veckan har jag fullt upp, det ska bakas tårtbottnar o fika till D's födelsedag på lördag, städas o tvättas. Jag ska fixa present o skicka morsdagspresent till mamman. Ja o så ska jag ju jobba såklart, men det bör väl va underförstått ;)

Nu ska jag krypa tillbaka under min filt, ha en skön måndag! Bjussar på en selfie på en opigg måndagsjag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar