lördag 3 maj 2014

Ny fån

I torsdags kväll va vi hos tjejerna på kbällen o E visade sin nya, flashiga mobil, en Samsung Galaxy S5. Eftersom jag själv är grymt missnöjd med min Xperia Go så frågade jag om jag fick låna henns gamla telefon, en Galaxy S3, för att få klämma o känna lite på Samsungs upplägg o kvalité. Sagt o gjort, kag flyttade över mina kort till hennes gammtelefon o har använt den sen dess. Jag är helsåld!

Men, D har min gammtelefon, min gamla Xperia Ray som jag va väldigt nöjd men, men efter 2,5 års flitigt användande bärjar den bli rätt trött så vi tänkte att hab kunde ta min Go tills han käpt ny själv... Det va ju bara det då att jag lyckades paja den när jag tog ur mitt simkort så den är nu obrukbar :p Typiskt mig! Det enda positiva med det är att jag nu har en legitim anledning att köpa en ny...

Så vad gjorde jag? Jo, jag tog o beställde en fin "liten" Galaxy S4 :-D
Inom 3-5 vardagar är jag alltså stolt ägare till min egen Samsung!

Jag funderade faktiskt på att köpa en S5:a, men uppriktigt sagt tyckte jag att det blev för dyrt så jag nöjer mig med S4. Med tanke på hur mycket bättre S3:an är än min Go så tror jag S4:an kommer att uppfylla mina krav mer än väl :-) Nu ska jag bara vänja mig vid nytt tangentbord o att vissa kommandon är olika, men det verkar gå finfint so far. Grunden är ändå ganska lik Sonys o det gillar jag. Jag har mycket mer plats i minnet o jag, som ogillar stora telefoner, är grymt impad av att plötsligt ha så stor skärm:-D

Jag tror nog att jag o min nya mobil kommer att bli riktigt bra kompisar!
För att den ska känna sig öite extra välkommen när den dyker upp i mitt liv har jag även investerat i ett snyggt skal, ett riktigt bra skärmskydd o en super snygg mobilväska så att den ska få känna sig trygg o omhändertagen, tihi.

Just nu är jag gräsänka. D är hos en polare sen igår kväll o kommer hem i eftermiddag nån gång. Passar mig fint, då får jag mer gjort här hemma ;-)
Har just hängt en maskin tvätt o ska strax starta en till. Igår kväll körde jag ett kort träningspass, det första på 4 veckor,  o jag planerar att köra ett till idag. Måste komma igång lite igen, man förfaller fort när man inte kan eller orkar äta o träna som vanligt o jag vill verkligen inte förfalla mer nu. Jag behöver träna för att orka o för att slippa värk.

Jaha, vad har ni för er då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar