tisdag 6 maj 2014

Jo men just

Borde man inte känna sin kropp rätt bra när man är över 30? Jag gör tydligen inte det i alla fall, eller rättare sagt, jag glömmer bort hur min kropp funkar...
I ett par veckor, sen strax innan jag blev förkyld, har mina ögonlock varit svullna och irriterade. Det har kliat i ögon o hals, jag har nyst värre än vanligt o jag har varit sjukt trött. Jag har hänskrivit det till förkylningen o gallproblemen, men tack vare min fina kollega M kom jag idag på vad det egentligen är... Pollenallergi såklart!

Men hej, puckoCarro, minns du din pollenallergi? Haha, nej, det hade jag ju inte en tanke på! Så nu knapras det allergitabletter, droppas ögondroppar o sniffas nässpray, allt för att besegra de symptom jag kan styra över. O jag är redan bättre, efter mindre än en dag :-D

Magen däremot, det är nåt jag tydligen inte kan styra över alls. Ett anfall i söndags kväll, ett natten mellasn söndag och måndag o ett till igår kväll. Lite less? Jopp... Fick iaf receptet på medicin förnyat igår så jag klarar mig en stund till o på måndag är det ju dags för röntgen så nu händer det ju iaf nåt.

Trött lär jag nog få fortsätta va tyvärr för det beror ju inte bara på allergin. Har börjat träna lite igen men jag orkar inte så mycket. Bättre lite än inget dock!
Svårt med maten nu också, verkar som att det enda jag kan äta är dietmat, kokt, lättsmält o helt fettfritt. Tråkigt såklart, men man får va glad att man ens kan äta ;-)

Nej, nu får det va nog med gnäll från mig! Imorgon är en ny dag, and I am gonna own it, ont eller inte ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar