fredag 16 maj 2014

Aaand, here I am...

Sjuk. Igen. Typiskt.

Jag är så förbannat less! Jag har inte jobbat en hel vecka på nästan 2 månader...
Ok, så det är inte bara för att jag varit sjuk, det har ju varit ett par långhelger också, men jag HAR varit sjuk mycket, ovanligt mycket tom för att vara jag. O det säger en del ;)

Så vad är det för fel den här gången då?
En ny förkylning med tillhörande feber o tvärömma bihålor. Hoppades på att kunna jobba idag men vaknade flera ggr inatt av bihålorna o allmän värk, runt 5 klev jag upp o tog tempen o hade då 38,3 så det va bara att ge upp o stanna hemma, igen :(
Jag som äntligen började känna mig lite piggare! När ska det här äntligen vara över?

Ok, så jag fattar att mitt immunförsvar är ovanligt nedsatt nu efter alla gallstensanfall jag haft, som i sin tur resulterar i att jag inte kan äta ordentligt eller röra på mig tillräckligt.  Men ändå, nån måtta får det väl ändå vara!
Ja, det finns de som har det mycket värre, o jag har enormt mycket att vara tacksam för i mitt liv, men att vara konstant sjuk, att dra på sig varenda virus eller få nya gallstensanfall tär på krafterna o det går ut över hela mitt liv...

Jag har massor av sjukdagar nu, jag hamnar efter på jobbet o sätter mina kollegor i klistret när jag är borta så mycket.
Jag kommer inte ut o gör saker o träffar folk eftersom jag är sjuk jämt o när jag inte är det så är jag så himla trött efter anfall eller dålig sömn. Jag orkar inte med att ta hand om mitt hem, vi har massor med tvätt, badrummet behöver skuras, det måste verkligen dammsugas o allt ser ut som ett bombarderas just nu. Allt sånt som man tar för givet att man ska orka hamnar efter. Jag är less på att ligga hemma o inte kunna göra nåt!

Jaja, nu har jag gnällt av mig lite o fått utlopp för lite av min frustration så nu kan jag återgå till att ligga under min filt o slökolla på tv. Trevlig helg på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar