tisdag 22 januari 2013

Frusen

Kallt som attan idag, igen... Fryser som en tok fast jag eldar som en galning, känns som att man är frusen enda in i benmärgen.
Tränade lite för en stund sen, dels för att jag behöver röra på mig och dels i hopp om att få upp värmen. Men det hjälpte bara för stunden...
Det blev iaf 20 min step och några övningar för ben och mage. Inte jättemycket, men bättre än inget.

Måste försöka äta bättre också! Dels äter jag väldigt oregelbundet nu och dels blir det mycket onyttigt. Jag har ingen vidare matlust, men äta måste man ju ändå. Det blir kanske lite bättre nu när P flyttar hem igen, vi får väl se. Ska försöka köpa hem lite bra, nyttigare ingredienser till snabb och hälsosam mat nu när jag får lön, till exempel tonfisk, bönor och mer färska grönsaker och frukt. Lätt och snabbt men inte onyttigt.

Så fort det blir lite mildare temperatur ute ska jag försöka börja gå till och från jobbet igen också, så att man får lite mer frisk luft. Det kanske kan hjälpa till så att man sover lite bättre också! För nu sover jag som ett lass skit, om jag lyckas somna snabbt så vaknar jag flera ggr varje natt, ibland somnar jag om fort, ibland ligger jag vaken jättelänge. Inte bra...

Men det ordnar sig, allt ordnar sig, nån gång! Även om det inte känns så nu, så kommer det att bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar