måndag 7 januari 2013

Årskrönika?!

Ja, jag må väl sammanställa 2012 lite kort nu när vi påbörjat det nya året... 

Det har varit ett händelserikt år, på både gott och ont. Våren 2012 känns mest som ett svart hål nu när jag tänker tillbaka, jag mådde så fruktansvärt dåligt... Hela året va tungt, det startade med diagnosen endometrios och sen liksom bara rasade allt som dominobrickor. Jag har sett vilka som verkligen är mina vänner och vilka jag kan ty mig till när det verkligen gäller. Jag har lärt mig en massa saker om mig själv och jag har förändrats på många sätt, men allt sånt vet ni ju redan eftersom jag har skrivit så mycket om det!

Men det har ju, som sagt, även hänt en massa bra saker! Jag hade en underbar, om än för kort, semester, hälsade på pappa och träffade storebror, o viktigast av allt, umgicks massor med mamma och bästa lillebror o hans underbara sambo.
Jag fyllde 30, firades av vänner och familj och fantastiska presenter, som resan till Prag med mamma och synten av lillebror (som jag nu äntligen har tagit hem).

Jag har gjort två nya tatueringar och piercat tungan. Jobbat på Hometown Glory-festivalen, hjälpt till på Hellroad när det va öppet hus, kalasat på halloween för första gången på flera år och sett flera bra filmer på bio.
Jag har rest lite, som sagt, Köpenhamn, Prag och nu sist Tallin.
Jag firade jul hos mamma, kalasade med bästa P och hennes syster på annandagen, reste till Tallin med lillebror och M och firade sedan nyårsafton hemma hos dem med god mat och ett gäng zombiefilmer.

Vad mer då? Det känns som att jag har hittat mig själv, jag vet vad jag vill ha ut av mitt liv och vart jag är på väg. Jag har blivit mer självisk och jag vet hur långt jag är villig att gå för att få det jag vill ha dag anser mig förtjäna. En viktigt och bra sak att lära sig tycker jag!

Nyårslöften då? Jo, jag har ett par faktiskt...
1. Sluta snusa (har hållt upp i 5 dygn än så länge)
2. Fortsätta kämpa för en bättre hälsa och trevligare kroppsform. Fast det är väl egentligen inte ett nyårslöfte utan mer ett livstidsprojekt.
3. Alltid tänka på mig själv först! Undvika människor som stjäl min energi och göra saker som jag mår bra av...
Ja, det va det det! Helt ok saker va? Inget omöjligt ;-)

Så, ja, det va min korta lilla årskrönika det! Håll till godo :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar