lördag 19 januari 2013

Djupa diskussioner och tankar

Idag har jag haft besök av fina tjejerna Linn och Mia! Vi drack te och pratade en massa om livet, det blev rätt djupa diskussioner idag. Mest cirkulerade dessa diskussioner kring uppbrott och trasiga relationer.
Det va skönt att få prata av sig!

Det känns som att jag sakta men säkert börjar få lite distans till allt igen. Självklart kommer detta att ta tid att bearbeta och det är en lång väg kvar. Men det känns ändå som att jag är på rätt väg. Den största chocken har börjat lägga sig nu, även om det fortfarande kommer över mig ibland. Det känns så tråkigt bara, att det ska sluta såhär. Jag önskar av hela mitt hjärta att det vore annorlunda,  men jag kan inte förändra något och jag kan inte gräva ner mig i det som hänt. Jag tänker inte heller klandra mig själv, eller, jag tänker åtminstone försöka att inte göra det!

Ligger i soffan igen, mätt på varma mackor, och drömmer om ett annat liv. Drömmer om allt jag skulle vilja göra med mitt liv. Försöker att inte tänka på allt som blivit fel...
Här stannar jag nog ikväll, under min filt, med en fin brasa i kaminen!

2 kommentarer:

  1. Det var jättekul att komma förbi och fika lite hos dig, ser fram emot pär-gratängen framöver på tisdagen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det va jättekul att ni kom! Ja, det ser jag också fram emot :-)

      Radera