lördag 5 januari 2013

Back Home

Hemma igen då, efter två veckor på vift. Gick bra att köra, som vanligt. Betydligt lugnare i trafiken idag än när jag åkte ner, men det säger väl sig själv?!

Jag ville inte åka hem, hatar att åka därifrån. Tydligen ville inte min kropp heller åka hem, jag sov skitdåligt inatt och när jag klev upp fick jag magkatarr... Men det va bara att bita ihop och köra hemåt!
Det är fruktansvärt jobbigt att lämna alla, och det blir verkligen svårare för varje gång. Det gör inte saken bättre att situationen är som den är hemma heller, känns inte direkt som att jag har mycket att komma "hem" till...

Så, det va med blandade känslor jag körde hem idag, och med lika blandade känslor som jag klev in genom ytterdörren. För visst är det skönt att komma hem, att få sova i sin egen säng, gosa med katterna, duscha i sin egen dusch, slippa ha alla sina ägodelar i väskor och så vidare, men förutom det, vad har jag kvar här nu?! 

Jaja, nu är jag hemma och det är bara att göra det bästa av situationen, eller hur? På måndag börjar allvaret igen och vips så är man inne i rutinerna och tiden flyger iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar