torsdag 17 januari 2013

En vändpunkt?!

Idag är jag piggare, bara låg feber, bara en molande bakgrundsvärk i huvud och bihålor och känner mig mindre yr och konstig. Skönt, då kan jag jobba imorrn!

Jag vill tillbaka till jobbet av flera anledningar, först och främst för att jag inte vill vara hemma, och även för att jag inte vill vara ensam. På jobbet har jag folk omkring mig och får tänka på annat. Och jag får komma hemifrån en stund!
Jag vill även tillbaka till jobbet för att jag har saker att göra, både viktiga saker och mindre viktiga saker som jag nu blir sen med tack vare äckelviruset, och så vill jag ju se tjejerna och önska dem trevlig resa och lycka till innan de åker till Ghana! Tuffa brudar, och jag är en gnutta avis, skulle gärna vilja göra en liknande grej!

En annan sak som känns bättre idag är min plats i bostadskön... När jag ringde hyresbolaget igår så sa de att jag va tvungen att ställa mig i kö på nytt, alltså börja om från noll trots att jag ställde mig i kön i juni 2012. Detta pga av att jag tackade nej till en lägenhet i höstas som jag inte kunde ta pga vår situation med huset. Eftersom jag inte blivit informerad om att jag skulle bli borttagen ur kön i denna situation så blev jag ganska arg och förbannad.

Således bestämde jag mig för att ringa dem igen idag och ifrågasätta detta. Men det behövde jag inte! De ringde nämligen mig :-) Hon hade missuppfattat mig när jag ringde igår och blandat ihop saker o ting. Så när hon fick min nya ansökan insåg hon att jag ju faktiskt redan stod i kön men bara va tillfälligt "pausad" eftersom jag inte kunde ta någon lägenhet på studs. Så nu har jag alltså fått tillbaka min plats i kön, och det är en bra plats. Så det finns en gnutta hopp! Ett litet svagt ljus i slutet av tunneln... Kanske är det nu allt börjar vända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar