fredag 18 januari 2013

Fredag

Fredagsmys i min ensamhet!
Handlade lite efter jobbet, for hem, gjorde varma mackor till middag o vände upp i kaminen. Efter mina smarriga smörgåsar knaprade jag i mig ett par chips, men blev nöjd förvånansvärt fort!

Nu ska jag lyxa till det lite med kaffe med en skvätt konjak i och vispad grädde, bara för att!

Jag känner mig lugn idag. På lite bättre humör, känner mig en gnutta mer hoppfull inför framtiden.
Mamma tror att jag är i ett slags chock, hon kan nog ha en poäng i det. Inget blev ju som jag hade tänkt mig o nu är allt ställt på sin spets. Jag är fortfarande ledsen, naturligtvis, och sårad kommer jag nog att känna mig ett bra tag till, men idag känns det ändå som att jag har nått en vändpunkt. Att nu kanske jag kan börja bearbeta allt och landa lite.

Jag har tur som har en så förstående mamma, hon vet vad det är jag går igenom, vilka känslor som rör sig i mig och hur tankarna går. Hon vet vilka stadier man generellt går igenom, och hon har varit med om det själv.

Jag har gått igenom det stadiet då man bara gråter och sörjer, sen kommer chocken, den är jag i nu. Jag är arg och ledsen om vartannat, men jag förstår inte riktigt vad som händer, hur det blev såhär eller hur jag ska gå vidare. Men nu känns det ändå som att jag kan se framåt igen. Jag kan tänka igen, även om mycket tankar och känslor fortfarande fokuseras på sveket och sorgen. Jag kan tänka på annat, åtminstone en stund.

Nu ska jag njuta av min konjakskaffe och se en film, sen funderar jag på att tappa upp ett varmt bad!
Imorrn får jag sällskap av två mysiga tjejer som ska komma o dricka te och snacka skit.

Jag tror att jag kan se ljuset i slutet av tunneln, om jag inte ger upp nu så kanske jag kan nå det snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar