torsdag 13 december 2012

Ett år

Idag är det ett år sedan jag var på kontroll hos gynekologen i Östersund efter att min cellprovskontroll visade avvikelse. Ett år sedan en läkare för första gången någonsin tog mina problem på allvar. Ett år sen jag fick den preliminära diagnosen endometrios. Ett år sen min värld rasade.

För ett år sedan satt jag hemma i soffan efter en dag som vänt upp och ner på min världsbild, jag kände mig som om jag va instängd i en bubbla, jag grät lite, jag försökte ta till mig vad läkaren hade sagt. Jag pratade med mamma, länge, och grät en skvätt till. Jag kände mig som om jag stavade omkring i intet. Jag kan faktiskt inte beskriva alla känslor!

Ett år senare är jag en annan människa. Jag har tvingats acceptera hur saker och ting är, men jag kommer nog aldrig att förlika mig med det till hundra procent. Men det känns som att det är ett år fullt av motgångar som har passerat, och jag undrar i mitt stilla sinne om det inte borde vända snart. Antar att det återstår att se!

Imorrn är det julfest på jobbet! Ikväll har jag och en kollega förberett så mycket vi kunde så jag har bara varit hemma i kanske 20-30 min. Trött som tusan är jag! Skulle ha behövt träna ikväll, men jag hann inte, så det får bli som det blir helt enkelt. Har en massa småsaker som måste göras ikväll dock, hur jag nu ska orka det:-S
I vilket fall som helst så tror jag att det blir en lyckad julfest, och det är väl det som är viktigast?!

På lördag befinner jag mig på Hellroad Tattoo & Design och assisterar Maria när hon har öppet hus och drop-in tatuering. Kika in och handla av oss, eller varför inte passa på att skaffa en snygg gaddning?! Det är för en otroligt god sak, 50% av dagens inkomster kommer att gå till fattiga barn i vår kommun, väl värt att satsa på! Så missa inte det, 12-17 nu på lördag:-)

Nu ska jag pusta ut i ett par minuter, sen ska jag fixa iordning mig och min packning inför morgondagen, hinner ju inte hem för att duscha och så innan festen.

Sov sött, hoppas vi ses på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar