lördag 8 december 2012

2 veckor...

Om bara ynka 2 veckor sitter jag i bilen på väg mot Stockholm! Tiden går verkligen fort nu:-) Stockholm ja, första stoppet blir en natt gör mormor i Vällingby. Middag, vin och bara umgås, visst låter det mysigt? Sen bär det av till mamma och förberedelserna inför självaste julafton. Där stannar jag först till 26:e, då jag blev till Vallentuna och bästa P för en kväll i minnenas tecken med god mat och dryck. Superkul:-D

Efter det ska jag tillbaka till mamma till 29:e, o sen Tallin med bästa tänkbara sällis <3 Nyårsafton blir också med dem, o jycken förstås, supermys:-) O sen tillbaka till mamma igen i ytterligare några dagar innan det bär av hemåt mat verkligheten igen. Men det är nästan fyra veckor kvar tills dess;-)

Idag är jag gräsänka, maken är i stan med en kompis. Knepigt, men jag får mycket mer gjort när jag är hemma själv! Jag har tvättat, diskat, läst ut en bok och småplockat lite. Håller just nu på med min hemskrivning i naturkunskap som ska lämnas in på tisdag, men jag kände att jag behövde en paus. Man blir lite geggig i bollen när man har suttit och skrivit och koncentrerat sig i nästan två timmar:-S
Skulle behöva räkna matte också, men vi får se hur mycket jag orkar med. Måste i alla fall räkna mer hemma nu framöver, annars hamnar jag för mycket efter.

Träna ska jag också göra, och färga håret! Men klockan är inte så mycket än, jag hinner;-)

Imorrn ska jag göra julgodis att ta med ner till mamma. Tänkte koka knäck och fudge och göra rocky road, mums:-) Behöver inte göra så mycket dock, vi blir bara 5 stycken på julafton och det ska ju ätas upp också!

Jaja, så ser min helg ut! Vad gör ni en helg som denna, såhär nära jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar