torsdag 20 december 2012

Decisions, decisions...

Ibland måste man ta svåra beslut, väldigt svåra beslut. Just nu står jag inför ett sådant, och jag vet inte hur jag ska göra. Jag avskyr att känna mig maktlös, och det är precis så jag känner mig just nu, maktlös som fan!

Jag har gått igenom alternativen i huvudet så många gånger, i så många dagar, veckor, jag till och med månader. Jag har vänt och vridit på mina argument, försökt hitta lösningar och andra alternativ, trots att jag egentligen, innerst inne vet vad jag måste göra. Jag vill inte att det ska vara såhär, jag vill inte känna mig såhär, jag vill inte må såhär... Men tänk om jag väljer fel?! Tänk om jag tar ett oåterkalleligt beslut som jag sedan kan komma att ångra, och tvingas leva med i resten av mitt liv.

Tänk om jag tar beslutet i tron att det är på ett visst sätt och så visar det sig att jag, trots allt, har fel! Tänk om jag baserar mitt beslut på helt fel grunder! Tänk om, tänk om, tänk om...

Tack och lov att jag ska åka till mamma om bara ett par dagar, för det är hennes goda råd, hennes stöd och hennes villkorslösa kärlek jag behöver nu, kanske mer än någonsin.
Och kanske mest av allt, jag behöver distans, tid att tänka, tid att känna efter och utrymme för att tvivla och argumentera med mig själv.

Just detta beslut är ett jag inte vill ta, men jag vet att jag i sinom tid måste, och det förr hellre än senare...

En dag kvar att jobba, sen bär det av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar