söndag 9 december 2012

Andra advent

Denna dag har spenderats med att bygga ihop en hundkoja som maken vann i ett lotteri förra helgen så att han kunde ta bilder till en annons, vi har varit ut o handlat lite, jag har gjort lite julgodis (chokladfudge med konjak och Rocky Road), fixat en söndagsstek och pratat med lillebror, mamma, bästaste P och moster i telefon.

Jag har varken hunnit med eller orkat med allt jag hade tänkt göra, men det känns som att jag är rätt nöjd med dagen ändå! Jag hinner tvätta imorrn, jag kan plugga matte på tisdag och jag kan koka knäck nästa helg. Jag hinner;-)

Och en sak till, jag kan gråta igen! Snyftade friskt till reprisen av Grey's Anatomy i eftermiddags och till både Glee och Vampire Diaries i fredags kväll. Känns faktiskt skönt, tårar kan jag hantera. Visst är jag fortfarande arg, på mitt liv och en massa saker jag inte kan kontrollera eller ändra på, men det är ok. Det känns som att jag är på väg mot en vettig balans, och det känns som ett steg i rätt riktning.

Nu ska jag ta lite glögg, det är ju trots allt advent, och läsa lite med vetekudden parkerad över axlarna. Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar