söndag 7 juli 2013

När tröttheten tar över...

Jag hade planerat att göra så mycket bra saker idag, men jag är alldeles för trött o omotiverad... Vaknade 12, har sovit väldigt länge på helgerna den senaste tiden, o skulle lätt ha kunnat sova ett par timmar till. Men jag klev upp, käkade frulle o drack en massa kaffe innan det va dags att släpa sig ner till tvättstugan.

Tvättat för fullt, o nu ska skiten vikas också:-P Kokade kalops enligt plan, men nån städning har det inte blivit... Jag orkar helt enkelt inte! Det ser visserligen inte alltför bedrövligt ut här, men jag skulle behöva plocka lite i köket o organisera i sovrummet, dammsuga såklart o skura badrummet. Men det får bli projekt till veckan! Jag har ju tisdag o onsdag på mig att ostört städa innan mina fina gäster kommer på torsdag.

Så, jo, idag tog tröttheten över, men vad gör det egentligen? Jag hinner ju med allt jag ska i veckan i vilket fall, o tvätten är ju åtminstone klar. Jag vägrar ha dåligt samvete över allt som inte blivit gjort, istället glädjer jag mig över det som har blivit fixat denna helg ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar