lördag 6 juli 2013

6 dagar kvar...

Japp, 6 dagar kvar till semester!

Idag har jag haft en lugn o skön dag, precis som planerat! Började dagen med att fara ut på byn, köpte blommor av blomgubben, gick ett varv på dollar o sen for jag in på byn o köpte blomjord. Nu har jag alltså äntligen fått upp balkonglådan, med tre pelargoner o 4 söta små nejlikor av nåt slag, vart även en liten nejlika i en fin zinkkruka på bordet där ute. Vart riktigt bra om jag får säga det själv :-)

Jag har färgat håret, trimmat sidorna med D's trimmer o städat upp efter det. Jag har läst, lyssnat på musik, druckit massor av kaffe o suttit på balkongen o njutit en stund av sommaren. Japp, en lugn o skön dag :-)

Igår kväll hade jag som sagt finbesök av E, riktigt skoj o tiden gick alldeles för fort! Men nu är det ju snart semester o då kanske vi kan träffas lite mer :-)

Nu ligger jag i soffan igen, med en bok, o väntar på att D ska sluta jobba. Imorrn ska det tvättas o städas lite här hemma, så jag lutar mig tillbaka o njuter av lugnet ikväll ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar