tisdag 2 juli 2013

Inte min dag...

Det har verkligen inte varit min dag idag! Vaknade 3;30 imorse o hade jätteont, slutade med att jag klev upp o tog en tablett så jag skulle få sova klart. Det resulterade i att jag har varit tokseg o megagroggy hela dagen (blir ju så av mina värktabletter) trots att jag bara tog en halv tablett. Så, ingen vidare start på dagen med andra ord ;-)

Väl på jobbet har allt, inklusive jag själv, gått i slowmotion. Kokade gröt till frulle o lyckades såklart bränna fast den så att jag fick skrubba som en tok för att få kastrullen ren:-P Lyckades även halvt om halvt dränka mig själv när jag diskade, o ja just! Kaffemaskinen tyckte det va kanonfint läge att självdö precis innan frulle, stupid coffeemaker:-P

Benhinnorna började trassla när jag va ute o gick på friskvården, nåt som inte hänt på flera veckor, väldigt irriterande o det gör rätt jäkla ont. Har eksem på ögonlocket som kliar o svider om vartannat o som orsakar att ögat tåras, vilket i sin tur irriterar eksemet mer. Har mått illa o haft ont i magen hela dagen, känt mig allmänt less o nere, lättirriterad o osocial.

Men vad gör det? Alla har vi sämre dagar ibland, o som min vän (o kollega) M skulle ha sagt; "Man får välja, ska jag va sur eller ska jag va glad?" Jag väljer att vara glad, trots att det känns som att allt går emot mig idag! Trots att jag är ovän med min mobil, o min kropp o pretty much allt annat materiellt idag o helst skulle vilja lägga mig ner o skrika o gråta som ett barn, så väljer jag att va glad!

Jag lägger mig i soffan o läser en stund, skrattar åt Nessie som helt i extas jagar en fluga genom hela lägenheten, fnissar åt Liten som ligger på nackstödet o följer Nessies varje rörelse med fascination. Jag vilar, myser med mina små djur o ser fram emot att se en film med fina D när han kommer hem om en stund och tänker "vad spelar en dålig dag för roll egentligen? Imorrn är det ju över!"

Utan dåliga dagar skulle man inte kunna uppskatta de bra! O vad som än händer i livet så kvarstår faktum; man väljer själv hur man ska hantera det! Det kanske inte alltid är så lätt att vara positiv, men det underlättar i det långa loppet att aldrig sluta försöka :-)

Ha en skön kväll, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Bra med positiva tankar!
    O skönt katterna kunde roa dig:-D
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jamen visst, det är alltid bäst att försöka se det positiva här i livet ;-)
      Hoppas allt är bra med dig o barnen, kram

      Radera