onsdag 17 juli 2013

Lata dagar

Ja, mina första tre semesterdagar har verkligen gått i lathetens tecken! Visserligen delvis pga att jag varit småtussig o grymt trött o för att älskade stackars D är sjuk, men faktum kvarstår, ingen direkt nytta har blivit gjord. Men det gör mig ingenting, jag behöver förmodligen vila eftersom jag inte har nån som helst varken ork eller lust till nåt annat. Så jag njuter, pysslar om min D o hoppas på att vädret och min energi ska bli bättre inom kort ;-)

Imorrn fyller en av mina många M's år, en fin M såklart, så då ska jag dit en sväng o fika tårta o leverera present. Jag måste även fara på dollar en sväng o handla lite smått till vår resa som startar efter tvättiden på fredag:-) Jag måste fylla på med kattmat, börja packa lite inför resan och sortera tvätten för att underlätta lite på fredag morgon. Jag hoppas på att va klar med tvätten runt 10 så att vi kan fara då. Vi ska ju inleda vår resa uppöver med att gå ett varv på Åselemarknan :-)

O just nu ligger jag o latar mig med en lättläst bok i soffan hos älskling. Ser till att han har det bekvämt, fyller på med vatten o te med jämna mellanrum o mest bara försöker underlätta lite för honom. Ganska skönt ändå att kunna bara ta det lugnt i några dagar, känns som en ok inledning av semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar