söndag 4 augusti 2013

Dagvill...

Ja, man blir lite dagvill när man har semester, men det är väl en del av charmen? Igår hade jag fredag på förmiddagen o söndag resten av dagen, hann med en hel helg på en dag, inte illa pinkat ;-) Idag är en typisk söndag o det känns skönt att veta att jag har en hel vecka kvar innan det är dags att börja jobba igen.

Vi kom hem från sthlm sent i torsdags kväll o vi har haft det hur bra som helst! Vi har varit på landet hos mamma o hunnit träffa dem lite, vi har varit i stan o gått på aquaria, historiska museet, knatat runt i gamla stan o shoppat o fikat med lillebror & M. Vi for o kikade på Uppsala domkyrka på väg tillbaka till mamma på landet o på vägen hem stängde vi förbi på Birsta. Vi hann med väldigt mycket på bara ett par dagar, snacka om att vi kan det här med att effektivisera semestern ;-)

Trött o slut efter att ha kört över 300 mil på mindre än två veckor, sett en väldans massa saker o fått en massa nya intryck o många fina nya minnen så har jag spenderat mest hela denna helg i lathetens tecken. Bortsett från nån promenix in på byn för att handla, hälsa på fina L en sväng, småplockat lite här hemma o haft tvättstugan så har jag mest legat o läst o kramats med katterna. Det behövs ju det med på semestern! Hade tänkt dammsuga o skura här idag men dels har det varit för varmt för att jag ska orka göra nåt fysiskt ansträngande o dels försvann dagen med att kuta i tvättis, prata en massa i telefon, laga middag o färga håret så städningen får vänta tills imorrn. Japp, jag skjuter på det igen 0:) Men imorrn MÅSTE det verkligen göras. O imorrn är det ju måndag (visst??) o då kan det ju passa fint att göra ett försök att återfå nån slags ordning o rutin ;-)

Min familj kommer iaf finfint överens men D, vilket glädjer mig enormt även om jag aldrig trott nåt annat. Det va verkligen jättekul att ta med honom ner dit o jag längtar redan till nästa gång han kan följa med! Det enda jag kunde ha önskat va annorlunda med den här resan är att tiden, jag hade gärna velat stanna lite längre, hunnit umgås lite mer med min familj o kanske hunnit träffa lite annat folk också, som P, min moster o så. Men det blir fler gånger! O mamma håller ju på att renovera kök på landet så hon har ju inte all tid i världen just nu hon heller, så då fick det bli såhär.
Hur som helst så va det toppen, o det va vårt otroligt mycket för mig att D ville följa med. Jag har inget att klaga på över huvud taget när det gäller årets semester :-)

Bjussar på några bilder från storkyrkan i gamla stan, aquaria o mitt nyfärgade barr :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar