söndag 18 augusti 2013

Lycka

Mitt liv är inte perfekt, jag tror inte att livet kan bli perfekt. Det finns fortfarande saker jag önskar vore annorlunda, jag har fortfarande drömmar o det finns alltid saker man vill och försöker förändra, det är mänskligt o lika mycket en del av livet som att sova eller äta. Det finns saker jag önskar att jag aldrig gjort och saker jag ångrar att jag inte gjort. Men jag gör det bästa av vad jag har.

Jag är inte 100% nöjd med mitt liv, jag strävar alltid efter mer. Jag vill så otroligt mycket, en del av det är fullt möjligt o jag kommer att åstadkomma det om jag verkligen försöker. En del saker kan jag inte påverka men jag kommer aldrig att sluta hoppas eller försöka, o en del saker är förmodligen väldigt svåra att uppnå o kanske kan man kalla dem omöjliga, men jag väljer att tro att de ska förbli drömmar av en anledning o inte för att de är omöjliga att uppnå.

Men på det stora hela så är jag faktiskt ganska lycklig, jag mår bra o jag trivs för det mesta bra med mitt liv. Jag har hittat en människa som jag verkligen älskar, som jag verkligen vill vara med och som jag trivs så otroligt bra med. Han känns mer som en självklar, naturlig förlängning av mig än något av mina tidigare förhållanden. Visst, det är fortfarande nytt o man kan aldrig säga vad som kommer att hända i framtiden, men det känns bra på ett sätt jag aldrig har känt förut, o jag njuter av varje sekund jag får ha honom i mitt liv.

Jag drömmer om många saker, o jag vill mer med mitt liv än det jag har just nu. I sinom tid kommer allt att falla på plats, jag kommer att uppnå mina mål o förverkliga drömmar. Jag har redan påbörjat resan mot det o jag reder sakta men säkert ut en sak i taget. Jag lever i nuet, men jag glömmer inte framtiden. Jag ser inte tillbaka i onödan, men ibland påminner jag mig själv om tidigare erfarenheter för att inte tappa tråden. Men jag är på väg, sakta men säkert, mot det liv jag önskar mig. O jag hoppas av hela mitt hjärta att min fina, underbara D följer med mig hela vägen!

Jag rensar mitt liv just nu. Rensar bort människor, saker o situationer som suger energi. Jag kör en mental detox, funderar över vad jag vill och hur jag ska nå det. Jag undviker allt jag kan undvika som drar ner mig o får mig att må dåligt, men jag har dåliga dagar ibland precis som alla andra. O liksom allt annat i livet så måste jag acceptera att vissa saker, hur jobbiga de än kan vara, kan man inte fly ifrån eller blunda för. Men jag jobbar på det, jag jobbar på att ta bort allt i mitt liv som jag mår dåligt av o en vacker dag kommer jag att ha lyckats!

Tills dess tröstar jag mig med allt som är bra i mitt liv, för jag har mycket som är bra, en underbar familj, några få men ack så värdefulla riktiga vänner (det behövs faktiskt inte mer), en helt underbar o fantastisk pojkvän som har en helhärlig familj. Jag har mina tre älskade katter, en sjysst lya, bil o körkort o sist men inte minst, ett fast jobb. Så varför haka upp sig på allt man inte har? Nej, tänk positivt, se allt bra som finns i livet, men fortsätt drömma, sträva framåt o ge aldrig upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar