onsdag 21 augusti 2013

Duktiga jag?

Är det inte lite sjukt att jag känner mig stolt över mig själv för att jag tagit en promenad o sen gjort ett gäng normala hushållssysslor såsom att diska, plocka iordning o dammsuga? Egentligen är det det tycker jag, men jag är lite stolt över mig själv iaf ;-) Mest för att jag är så grymt jäkla trött jämt o allt känns som en ansträngning, men också för att jag under de senaste månaderna faktiskt har blivit lite lat när det gäller just hushållssysslor. Varför? Jo, för att jag prioriterar att umgås med D, träffa vänner, mysa med katterna o läsa. Man skulle lite fint kunna säga att jag väljer att leva livet istället för att ta hand om tråkiga saker ;-)

Dessutom avskyr jag att städa, har alltid gjort, men jag tycker lika illa om att det blir stökigt, rörigt o skitigt. O det blir skitigt om man har tre katter, väldigt fort ;-) Så ibland måste jag helt enkelt bita ihop o göra det jag ska! O nu ska jag försöka komma ihåg att jag måste köpa nya dammsugarpåsar... Önska mig lycka till ;-)

Så ja, jag känner oss duktig ikväll, o det kanske är ganska störtlöjligt, men det struntar jag i :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar