onsdag 20 januari 2016

Zombies och vilddjur

Jag är sååå trött! Jag har inte sovit en hel natt på över en vecka :/
Varför? För att mina vilda små husdjur tycker att 3-5 på morgonen är en exemplarisk tid att leva rövare, flytta runt alla mattor, utmana varandra vem som kan riva flest slamrande prylar, ha race över matte i sängen eller bara allmänt sitta på mattes mage och stirra på henne tills hon vaknar :p
Igår kväll tog jag faktiskt en Imovane i hopp om att få sova bättre, bättre blev det men inte ens den kunde skona mig från katternas elefantimitationer.

Jag ska nog ta en ikväll också, så ska jag nog lyckas vända på det här så man blir som folk igen.
Jag känner mig som en zombie just nu, blir lätt så när man sover dåligt, det är nästan så att jag kan känna igen mig själv i monstren i The Walking Dead ;)
Förutom att man såklart blir trött av att inte sova så blir jag så överkänslig också, tröttheten gör att jag blir nere och känner mig själsligt trött på ett sätt som är svårt att beskriva.
Dessutom blir jag mer lättstressad och virrig, vilket kan vara en gnutta irriterande.

Jag har verkligen en del kvar att jobba på med mig själv!
Jag måste lära mig att inte stressa upp mig i onödan, att släppa kontrollen lite och ta saker för vad de är, både hemma och på jobbet.
Jag fick massor gjort både hemma och på jobbet måndag och tisdag, idag har det gått långsammare och jag måste acceptera att jag har såna dagar, lära mig att det faktiskt är ok att ha dagar när man inte går på i 190.

Imorrn är det friskis igen, yay! Jag gymmat på jobbet i vanlig ordning, det är verkligen skönt att ha den möjligheten :)
Så nu ska jag plocka ihop så att jag har allt jag behöver tills imorrn, sen ska jag hänga lite tvätt och forstätta kolla på zombies på tv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar