torsdag 7 januari 2016

Rastlös själ?

Jag fick ett ryck idag och bestämde mig för att sätta mig ner och räkna ut exakt hur många olika bostäder jag har haft sen jag föddes 1982 samt hur många kommuner jag bott i.
Detta är nog väldigt inspirerat av en kul diskussion vi hade på nyårsafton ;)
Och nu tänkte jag att det skulle vara kul att dela med mig av den informationen till er!

Jag är ju som ni kanske vet, eller kan räkna ut, 33 år gammal (jag fyller år i september för övrigt) och under mina 33 levnadsår har jag haft inte mindre än 27 olika bostäder!
Alltså, 27 hem? Det är ju jättemycket på "bara" 33 år...
Till detta kan vi lägga informationen att jag under dessa år även bott i 6 olika kommuner och 4 olika län.

Jag föddes ju som bekant i Mörrum, Karlshamns Kommun, Blekinge Län.
Där bodde jag tills jag var 13 år och under den tiden hann vi med 7 olika bostäder, hus och lägenheter.
När jag var 13 flyttade jag, mamma och lillebror till Vallentuna utanför Stockholm och där hade vi 3 olika lägenheter under de 4 år jag bodde kvar hemma.

När jag var 17 flyttade jag hemifrån och flyttade ihop med min dåvarande sambo, vi bodde i vår lägenhet i Upplands Väsby utanför Stockholm i 2 år.
2001, när jag var 19, flyttade vi till Borlänge där vi bodde ihop i ytterligare 1 år, sen fladdrade jag vidare och hann under det följande året (2002) plöja igenom hela 4 olika boenden innan jag sommaren 2003 flyttade in i min stora, fina etta. I den fina ettan bodde jag i strax över ett år, det var då, på hösten 2003, som älskade Nisse kom hem till mig!

Våren 2003 träffade jag en ny kille som jag flyttade ihop med, han kom från Strömsund i Jämtland och ville egentligen tillbaka dit snarast möjligt.
Så hösten 2004 gick flyttlasset till Östersund, därav bodde i en ombyggd lada på 2 rum och kök, en riktigt mysig lya faktiskt!
Där hann vi bo i ca 3 månader ;)
I januari 2005 fick jag jobb i Strömsund och vi flyttade då hit.

Vi hann tillsammans med 4 olika bostäder innan vi flyttade isär sommaren 2008.
Sedan 2008 har jag hunnit med ytterligare 5 olika boenden.
Ganska skickligt va?

Jag och D har nu bott i vår fin femma i ca 2,5 år och jag hoppas att vi blir kvar där länge till för vet ni vad? Att flytta är grymt drygt :p

Men som sagt, 27 olika bostäder i 5 olika kommuner; Karlshamn, Vallentuna, Upplands Väsby, Borlänge, Östersund och Strömsund. 4 olika län; Blekinge, Stockholm, Dalarna och Jämtland.

En annan kul detalj är att jag på söndag (10/1) har bott i Strömsund i 11 år!
Vart tar tiden vägen?!
Här tror jag dock att jag blir kvar.
Jag törs inte säga att jag aldrig mer kommer att flytta, för det kommer jag alldeles säkert att göra, men jag tror inte att jag kommer att lägga till fler kommuner och/eller län på meritlistan ;)
Jag trivs bra där jag är och med alla de fina människor jag lärt känna under de här 11 åren.

Ja, lite onödigt vetande om mig såhär på en torsdag ;)
Och det va allt för idag!
Ha det bäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar