tisdag 19 januari 2016

And then came the tears

Det stämmer faktiskt ganska bra, det där gamla uttrycket "efter regn kommer solsken".
Det kanske inte alltid är exakt solsken, men det känns alltid lite bättre efter regnet, lite renare, friskare, som att man tvättat bort allt obra.

Lite så är det med tårar också!
Jag grät idag, jag grät så att jag skakade och snorade, ni vet, sån där riktig storgråt.
Jag kände ett tryck i hela mig hela dagen igår och förmiddagen idag, jag kände mig tung och sorgsen, deppig.
På lunchen försökte jag läsa men kunde inte koncentrera mig, så med ca en halvtimme tillgodo gick jag tillbaka till mitt kontor.

Och då kom tårarna. I 5 minuter grät jag, och jag lät det bara komma.
Och efteråt? Precis som med regn så kändes allt lättare efter en rejäl grinstund. Som att jag fick rensa bort det onda, det som kändes obra.
Det kändes skönt att få ut det!

Det slog mig också efteråt att jag inte har gråtit ordentligt på över ett år, jag har inte fått det utlopp en rejäl grinstund ger på över ett år.
Visst, jag har snyftat till sorgliga scener på tv och film, jag har fått tårar i ögonen när jag känt mig nere, men jag har inte faktiskt gråtit.
Så det va nog på tiden!

Jag har dessutom konstaterat att det finns 2 sorters PMS, den man oftast syftar till; pre menstruellt syndrom som alltså kommer innan mens och post menstruellt syndrom som kommer efter.
Ja, det är iaf det jag skyller de senaste dagarnas käbslodip på ;)

Nu är det ju inte så att jag blev automatiskt sorgfri och glad bara för att jag gick gråta ut, nej, jag är fortfarande ledsen och känner mig fortfarande otillräcklig men jag fick hjälp på traven att bearbeta och hantera det.
Jag fick liksom gråta av mig lite för att sedan få kraft att gå vidare.

Så nu gör vi det! Vi går vidare, inga fler negativa inlägg den här veckan ;)
Jag har gett mig tusan på att 2016 ska bli ett bra år för mig, så nu jobbar jag vidare för att uppnå så många mål och drömmar jag kan.
I år är det min tur, om det så ska krävas allt jag har så är det min tur, mitt år.
Eller hur?

Och med det sagt så slår jag mig ner framför The Walking Dead med dagens middag, chorizo med stekt brysselkål med havregrädde, givetvis kanelkaffe till efterrätt. Mums :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar