söndag 3 januari 2016

Home, sweet home

Äntligen hemma! Vi kom hem strax efter 18 igår kväll efter en lång dag i bilen.
Vi hade räknat med att vara hemma ca 17 men blev försenade pga den långa kön på Max i Hudiksvall där vi stannade för att äta lunch.
Men, men, hem kom vi och det är väl viktigast :)

Väl hemma kom tre glada katter och var enormt sällskapssjuka. Chili har knappt lämnat min sida sen vi kom hem, hon har sovit på mina ben nästan hela natten och ligger i mitt knä mest hela tiden nu. Älskade på husdjur!

Jag saknar alltid dem när vi är borta och får mer och mer dåligt samvete över att lämna dem med kattvakt flera gånger om året. Samtidigt kan jag ju inte släpa med mig dem varje gång vi åker bort...
Tur ändå att jag verkligen trivs här hemma nu för tiden för det innebär ju att jag bjuder hit min familj istället för att åka ner själv varje gång.

Skönt att vara hemma igen i alla fall och jag ser verkligen fram emot att börja jobba heltid igen och att återgå till normala rutiner.
Jag kickstartar 2016 med en detox och ett sockerfritt kvartal för att bryta alla dåliga vanor jag lagt på mig under hösten.
Istället för att öka på träningen som alla andra så minskar jag den faktiskt, från 6-7 går i veckan till 4-5.
Jag ska dedikera hela det första kvartalet till mitt eget välmående och göra allt jag kan för att aldrig hamna i den situation jag suttit i på sistone igen.

Så mitt nyårslöfte är kort sagt att ta bättre hand om mig själv och lära mig att ta mitt eget välmående i första hand!

Och med de orden ska jag fylla på kaffekoppen och återgå till att klia Chili bakom örat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar