lördag 2 mars 2013

Mars

Ja, då va vi inne i mars då! Jäklar vad den senaste månaden kutade förbi fort! Om en månad (max) får jag nycklarna till min nya lägenhet, spännande:-)

Sitter just nu i mammans underbara fåtölj o kikar ut på "ovädret", det blåser o snöar som tusan just nu:-S Tur att jag inte behöver gå ut nåt idag;-)

Igår spenderade jag dagen med mamman, vi bara njöt av att vara lediga och slappade precis hela dagen! På kvällen åkte vi till stan o mötte upp lillebror och M för att käka middag på en asiatisk restaurang, Holiday, på Mäster Samuelsgatan. Finaste och godaste asiatiska buffén jag någonsin ätit (o jag har ätit många), kan verkligen rekommendera den varmt.

Efter maten gick vi genom stan mot Dramaten, jag mamman och M skulle se pjäsen "Ett informellt samtal om den nuvarande situationen". Hysteriskt kul! Vi skrattade mer eller mindre oavbrutet, se den om ni har möjlighet:-) Pjäsen är lite udda, fem vuxna sitter runt ett bord och har sammanträde, och samtalen är baserade på saker som barn har sagt. Dels kommer det mängder av klockrena barnkommentarer som alla som någonsin varit i närheten av barn kan associera till, dels blir situationen i sig väldigt komisk eftersom samtalen oftast inte alls passar in i situationen. Jag kan till o med associera en del saker till vissa möten på jobbet;-) Som sagt, hysteriskt kul!
Fy, my god! Säger jag bara;-)

Ikväll blir det middag här hos bästa mamman med lillebror och M. Kul att verkligen hinna umgås med allihop! Imorrn åker jag hem, men mitt plan går först 18:15 så jag har ju mest hela dagen med mamma även imorrn:-)
Nu ska jag dricka lite kaffe o läsa några rader. Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar