måndag 4 mars 2013

Hemma

Hemma igen då! Kom hem sent igår kväll, så det va nästan direkt i säng som gällde. Passade på att storhandla lite i stan innan jag for hem, jäklar va mycket billigare fot blir! Jag försöker att handla så mycket som möjligt lokalt, men ibland skadar det inte att handla ordentligt i stan. Speciellt inte när man ändå är där.

Känns som vanligt lite vemodigt att åka ifrån mamma, men nu har jag ju en hel del att stå i här hemma och mycket att se fram emot så när jag väl kom hem kändes det ändå ok.
Måste börja packa, sortera vad som tillhör vem och strukturera upp inför flytten. Vore skönt om jag va packad och klar när jag får nycklarna till lägenheten så att man kan börja köra grejer på en gång. Dessutom måste jag sätta fart med matten igen, vill verkligen få det gjort och nu är det ju bara det kvar innan jag har kompletta betyg. Så jag är långt ifrån sysslolös;-)

Jag hoppas på att få nycklarna till lägenheten före påsk,  vore ju toppen om jag kunde spendera påskhelgen men att installera mig och katterna i vårt nya hem! Skulle så himla gärna vilja åka till Ikea också, behöver en del grejer därifrån och dessutom är det ju kul att få göra fint. Jag planerar att bo i den här lägenheten ett tag ju;-)

Ikväll ska jag slappa med katterna! Har skurat lite i badrummet och diskat ur katternas låda, plockat lite i köket o fixat middag, så jag tycker att jag förtjänar en lugn kväll!
Imorrn ska jag träna i gymet på friskvården tror jag, vill komma igång ordentligt med allt nu. Kör sockerfritt fram till påsk, tre veckor är den perfekta avvänjningstiden för mig.
Resten av veckan har jag inga planer för än, men ska försöka packa så mycket som möjligt av det som Into används. Vad ska ni göra i veckan?

2 kommentarer:

  1. Härligt med saker att se fram emot :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skönt:-) Men mycket känns lite övermäktigt just nu;-)

    SvaraRadera