måndag 11 mars 2013

Tung måndag...

Jäklar vad jag inte har varit på topp idag! Började dagen med grymt ont i magen, som snabbt fick sällskap av konstanta nysattacker, dessutom har jag frusit som en gnu i en frysbox hela dagen.... Inte nog med det! Efter lunch kom den oönskade huvudvärken och något senare fick jag dessutom ont i öronen, o det sitter i än:-( Jo, jag tycker synd om mig själv idag faktiskt...

Trots dessa fysiska motgångar har jag dock plöjt mig igenom hela arbetsdagen och fått en hel del nyttigt gjort! Orken att få nåt nyttigt gjort här hemma vägrar dock infinna sig vilket är mindre bra eftersom vi har husvisning igen på onsdag kväll och det skulle verkligen behöva städas lite här... Jag tassar runt här och småplockar lite, mer än så orkar jag inte:-( Men det är ju en dag imorrn också, så jag får försöka städa så mycket jag kan då! Att det är rörigt här får de ta, jag håller ju trots allt på att packa ner alla mina grejer och rensa ur alla garderober, skåp och andra spännande gömmor. Men dammsuga och putsa av lite skulle inte skada!

Träna skulle jag också behöva göra, men det orkar jag inte heller så det är tur att jag ska gymma på friskvården imorrn så att det blir lite ordning på mig iaf;-) Jag är sååå sugen på nåt gott och onyttigt just nu,  men jag tänker inte ge vika för suget! Jag har klarat mig en vecka utan socker idag, o jag tänker ta mig tusan inte kvadda det nu.

Så nu sitter jag här i soffan med en kopp te och överväger att ta en till Alvedon och kanske gå o lägga mig... Om jag får sova inatt så kanske jag är pigg och glad igen imorrn ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar