tisdag 19 februari 2013

Jag behåller namnet

Många har frågat mig om jag kommer att byta tillbaka till mitt flicknamn (efternamn alltså) nu när vi har skilt oss. Varför då? Frågar jag mig då... Visst skulle jag väl kunna byta tillbaka, men det är både bökigt och kostar pengar. Tänk på allt man måste ändra om man byter namn, man måste skaffa nytt körkort,  bankkort, ja, alla kort. Dessutom måste man betala en avgift till skatteverket när man byter namn.
Utöver det på, får man faktiskt inte byta namn hur många gånger som helst! Det va de praktiska skälen.

Men, det kommer följdfrågor på dessa svar! Är det inte konstigt att behålla hans namn? Vill jag inte bryta helt med honom, osv? Mitt svar på det är, det är bara ett efternamn! Jag har hetat så i snart tre år och vant mig vid det, varför byta igen? Dessutom tycker jag bara att det blir löjligt när folk frågar såna saker, jag o P är inte dödsfiender! Jag kommer aldrig att kunna radera honom ur mitt liv, även om jag skulle vilja, så namnet känns jävligt oviktigt och rent av futtigt att hänga upp sig på.

Så, nu har jag besvarat det så att alla som vill kan läsa det! Nu ska jag dra på lite bra musik och städa lite ;-)

2 kommentarer:

  1. I samband med vigsel eller att ta tillbaka sitt efternamn som ogift får man göra obegränsat antal gånger:) /Smulor

    SvaraRadera
  2. Då har jag antingen blandat ihop eller missuppfattat, men det spelar ingen större roll eftersom jag inte planerar byta i vilket fall. Iaf inte just nu!

    SvaraRadera