torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag

Min första alla hjärtans dag som singel på minst 15 år. Skum känsla faktiskt! Jag har alltid lyckats ha ett förhållande på alla hjärtans dag förut, alltid fått blommor, choklad eller andra fina presenter. Inte i år. I år är jag singel, och har inte fått en enda present av något slag, inte ens ett kort med posten. Men det gör mig inget! Jag har haft en bra dag ändå, bortsett från att jag fortfarande är sjuk...

Jag har fått gulliga sms från fina vänner, och så har jag haft en riktigt mysig kväll med supermysiga vänner:-) Vi har haft en liten singelmiddag ikväll, jag och tre härliga tjejer till. Vi bestämde oss för detta förra tisdagen, o jag bestämde mig igår för att jag inte ville boka av trots att jag är sjuk. Äta ska jag ju ändå, o trevligt sällskap betyder bara ännu mer när man varit hemma, ensam och ynklig.

Vi hjälptes åt, alla bidrog med nåt. Linn gjorde spännande och jättegod förrätt, nån slags smördegsminipizza med goda ostar o färska körsbärstomater. Maria gjorde smarrig sallad med ost i (kan ju inte gå fel ju), jag kokade köttgryta (perfekt när man är klen, det sköter ju sig själv) med kokt potatis till, o det vart riktigt gott :-) O sist men inte minst fixade Mia efterrätt, bananer stekta i smör, apelsinjuice o lite honung som serverades med vaniljglass. Mumsigt, mumsigt:-D
Absolut ingenting att klaga på;-)

Igår hade jag också besök, lite sällskap i sjuksoffan av söta E. Skönt att vi pratat o rett ut saker o ting! Jag har inte insett hur mycket jag har saknat henne, är glad att allt är som det ska igen;-)

Imorrn ska jag jobba! Om jag så ska behöva knapra piller hela dagen för att orka så ska jag jobba. Har känt mig lite piggare idag ändå, lägre feber, alvedonen har hjälpt helt mot huvudvärken och halsen är bättre. Fortfarande rosslig o lite hosta till o från, men ändå mycket bättre. Bihålorna mår också bättre, så jag borde klara av en arbetsdag innan det är helg. Jag kan ju vila bäst jag vill imorrn kväll;-)

Men nu, ja, nu ska jag ta en alvedon o sen ska jag gå o sova!
Hoppas er Valentin-dag har varit riktigt bra, o glöm inte; Kärlek av alla slag ska firas och uppskattas varje dag <3 Gonatt!

1 kommentar:

  1. Det var jättetrevligt, längtar redan till nästa gång :-)

    SvaraRadera