onsdag 13 februari 2013

Intressant

Jaha, då va man sjuk igen... Tröttsamt som fan, uppriktigt sagt! Varför kunde jag inte ha en sjukdom som ger ovanligt starkt och bra immunförsvar?! Nä, jag ska bli sjuk lätt så att jag kan tvingas stanna hemma ofta och både förlora pengar och bli ett irritationsmoment:-P Men, men, allt gnäll i världen kan inte förändra situationen, sjuk blir jag och det kan jag dessvärre inte göra så mycket åt...

Vidare till dagens rubrik! Varför just ordet intressant? Jo, för att mitt liv uppenbarligen är just det, intressant!
Mitt liv är tydligen så intressant att andra människor (som jag misstänker har rätt tråkiga liv) skvallrar, spekulerar och sprider rykten om mig. Varför? Inte vet jag, det kan vara avundsjuka, missunnsamhet, brist på intressanta samtalsämnen eller helt enkelt det simpla faktum att jag inte kommer härifrån.

Folk drar slutsatser och sprider dessa utan minsta samvetskval, pratar om saker de inte vet något om utan att ha den minsta tanke på att de kan vara helt fel ute... Är era liv verkligen så tråkiga att ni måste fantisera ihop osanningar och halvsanningar om mitt liv? Om det är så, så tycker jag uppriktigt synd om er, för jag tycker inte att mitt liv är så intressant faktiskt...

Ta det här med mitt ex! Ja, alltså, inte min numera före detta man, utan det ex jag flyttade hit med. Att han och jag har kontakt igen efter alla år verkar inte bara sticka i ögonen på folk utan också öppna upp för massor av spekulationer. Detta kan jag förstå, men varför inte fråga mig rakt ut om ni funderar över nåt, istället för att prata bakom min rygg och hitta på era egna sanningar?

Så här är det; Vi har kontakt igen, vi har träffats flera ggr på sistone. Vi pratar om gamla minnen, om drömmar och framtidsutsikter, vi har tagit nån öl och snackat allmänt strunt. Det är vad vi har gjort!
Vi är typ vänner, inget mer. Jag har inget som helst intresse av honom, och känner mig inte ens en gnutta attraherad av honom. Vi kommer aldrig att bli tillsammans igen, never, ever. Vi kommer aldrig att hoppa i säng, eller ens kyssas, det finns inga såna känslor whatsoever.
Så är det, ledsen att göra er besvikna, men detta är den enkla sanningen. Försök gärna hålla er till den framöver!

Jag ber er också att sluta snacka skit om mig bakom min rygg, har ni något att säga så ta det med mig personligen. Tycker ni inte om mig? Nämen umgås inte med mig då, läs inte min blogg, bry er inte om mitt liv, så gör jag med människor jag inte gillar och det funkar väldigt bra! Varför bry sig om folk man inte tycker om? Verkar va slöseri med onödig energi tycker jag.

Jaja, det va väl allt för idag, kommentera gärna om ni har några funderingar!
Nu tänker jag krypa tillbaka under min filt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar