tisdag 17 november 2009

Reflektioner (...över konfrontationer)

Än en gång vill jag återgå till det ämne jag skrivit om innan och som rört upp så mycket reaktioner, nämligen den babyboom som just nu mest bara tycks eskalera.

Anledningen att jag tar upp det igen är att jag vill klargöra några saker som tydligen inte framgått för en del av alla mina läsare.
Mitt inlägg "Babyboom eller allmän tristess??" är bara en reflektion och en beskrivning av hur jag ser på saken. Jag har inte skrivit det med någon speciell person i åtanke, jag har grundat hela texten på den ökade babytillverkningen i hela landet och inskränker mig alltså inte bara till lilla Strömsund.
Jag är inte den enda som ser gravida eller barnvagnar överallt just nu, dessa observeras bl.a på varenda Ikea i detta landet just nu och av alla möjliga olika människor i och utanför min bekantskapskrets.

Jag vill även, än en gång, påpeka att ämnena barn och graviditet diskuteras flitigt i allmänhet just nu. Något jag förmodar är en följd av att det är så många som är gravida just nu. Nästan alla jag känner runt om i detta land har någon i sin omgivning som är gravid eller nyss har fått barn. Även jag själv är bekant med flera stycken som är gravida och många, många fler som har barn.

Mina åsikter grundar sig som jag har skrivit tidigare på egna observationer och erfarenheter. Jag vill ha de bästa möjliga förutsättningar när jag blir gravid för att ha något att ge mitt barn, något att berätta, dela med mig av och mer förståelse att ge när det behövs. Detta får man genom erfarenheter.

I en annan diskussion på ett annat ställe får jag läsa saker som gör mig mörkrädd! Livserfarenhet får man inte genom att supa och festa, det är heller inte samma sak som ålder. Livserfarenhet enligt min mening är erfarenheter av vad man varit med om i sitt liv, saker man lärt sig. Jag känner många som är mycket yngre än mig som (iaf enligt min mening) har mycket mer livserfarenhet men jag känner även många som är mycket äldre än mig som knappt har någon alls. Så att ålder och erfarenhet är samma sak, det sätter jag mig emot. Och att man lever när man super är inte heller ett argument som håller i min värld.

Allt jag skriver är mina egna åsikter och funderingar, jag kräver inte att alla ska hålla med mig om det. Jag respekterar att alla inte tycker likadant och jag förutsätter att ni respekterar att jag har min åsikt.

Nu tycker jag att det här ämnet är utagerat, för att inte tala om söndertjatat.


Jag va och hälsade på Ullis igår! Det va jättekul :) Vi drack te och pratade, pratade och pratade lite till, precis som det ska va. Tycker det är synd att vi inte träffas oftare än vi gör, vi har ju alltid så himla trevligt! Men tyvärr blir det lätt så i en trött liten Carro's liv. Jag vill så mycket, men orkar så lite, haha.

Fullspäckad vecka iaf! Imorrn ska jag jobba över några timmar, sortera lite och få ordning på alla nya rutiner. Torsdag ska vi allihop (på jobbet alltså) iväg till Östersund och käka lunch, busa på Boda Borg /Multi Challenge, käka middag (tacobuffé) och avsluta med "fri lek". Det ska bli kanonkul! Fredag lär man va mör som aldrig förr och helgen likaså ;)

Nu ska jag o min älskling hitta på nåt :)

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar