onsdag 11 november 2009

Babyboom eller allmän tristess??

Ja, det kan man ju undra... Vart man än är just nu möter man tjejer med magen i vädret! Missförstå inte, jag tycker det är lite mysigt, men jag undrar hur det kommer sig att det kan gå en "trend" i barnafödande. .. Skaffa barn är ett stort steg, något man måste tänka och diskutera igenom riktigt noga innan det är för sent. Båda ska veta vad det handlar om och att man inte kan lämna tillbaka de små liven om man blir less.

Jag ska inte döma någon, jag känner flera som blivit gravida av misstag och fått barn när de varit väldigt unga och det har gått bra för dem. Även om ett par av dem blivit ensamma med sina små bebisar väldigt tidigt. Men jag känner själv att en sån grej är något man måste vara väldigt överrens om och att man i den mån man kan bör se till att dels ha vettiga inkomster (barn är dyyyra) och ha lite livserfarenhet. Livserfarenhet och arbetslivserfarenhet är enormt viktigt i dagens samhälle och hur vet man vad man vill om man inget har testat?

Arbetslivserfarenhet i synnerhet är viktigt eftersom det idag är svårt att få jobb om man har smått pga VAB och dyl, har man då ingen erfarenhet heller att komma med så blir man automatiskt mindre attraktiv på marknaden. O jobb måste man ha för att överleva, förutsatt att man inte har miljoner sen innan...

Så vad är det då som gör att hela sverige är på smällen näst intill samtidigt?! Vissa skyller på arbetslösheten, andra på dålig tv... Oavsett vilket av dessa så anser ju iaf jag att inget av det är rätt anledning eller giltigt skäl att föda ett nytt liv till världen. Ett liv som ska bli älskat över allt annat, uppfostras, stöttas och få god självkänsla, allt bara av dig som förälder. För evigt, för alltid och i oändlighet oavsett vad som händer. Hur många är medvetna om vad de ger sig in på?

Jaja, jag tycker som jag tycker och andra tycker som de tycker.
Jag vet bara att den dag jag blir gravid vill jag vara säker på att mitt barn är önskat och efterlängtat av båda sina föräldrar redan innan det skapas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar